Thursday, March 11, 2010

A Smiley Person 笑っている人


Right after the workshop in Honolulu, Ty left for the mainland; he had to take care of business in Boulder, CO.

I missed my family very much. I always get a bit of homesick when I come back from Japan. It does not last long anymore, maybe about 4 days, but it used to be long when I was younger (like 19 years old). I also missed Ty very much. Then, I also missed the dancer friend who just passed away then. I felt lonely. I missed everyone...

It was 11:41 pm on January 18th, and I was about to go to bed. On that day, I did not have any appetite, so I didn't eat much, and finally, when I was ready to go to bed, I felt a bit hungry, so I had a banana with soy-nut butter.

I was sitting at the dining table alone with just a butter knife and a jar of soy-nut butter and an yellow banana, and outside was quiet and dark. All of sudden, I felt that everything was slower as if someone pushed a button to slower a movie. Although it was the same speed that my hand was using the butter knife to scoop up some soy-nut better out of its jar, it looked very slow, and I felt that I was understanding everything from the both micro and macro perspectives.

Then, I found this smiley person on a tip of a knife!! It was smiling at me, and instantly I felt a bit warmer inside. I felt as if God was smiling at me. Isn't this cute? The pieces of banana were at the perfect spot to make a smiley face.

Wow. I felt as if someone is watching over me, and I knew that I would be okay no matter what.

-------------------------- Japanese -------------------------

1月16日に行われたホノルルでのタイのワークショップのすぐ後に、タイはコロラド州ボルダー市でのお仕事のためにハワイを発ちました。

私は日本から帰ってきたばっかりだったので、日本にいる家族が恋しくてホームシックにかかっていました。(いつも日本から帰ってくるとそう感じるの。でも大抵は4日くらいすれば大丈夫になるんだけど、19歳とかもっと若いときは2週間くらい大丈夫になるまで時間がかかってたかな。)それから勿論、タイのことも恋しく想いました。そしてその頃亡くなったばっかりだった、日本のダンサーお友達のことも恋しくて、色んな人が恋しくて寂しく感じていました。

それは1月18日の夜11時41分のこと。

その日はあまり食欲が無くて食べていませんでした。夜になってさぁ寝ますかねというときになってやっとお腹が空きました。なのでバナナをソイナッツバター(大豆を練ったもの)をつけて食べました。

ダイニングテーブルに一人座るわたし。ソイナッツバターの入れ物とバターナイフと黄色いバナナとわたし。外はとても静かで真っ暗でした。そのときでした。突然全てがスローモーションになったのです。面白い感覚でした。ソイナッツバターをすくっているわたしの手の動きも普段と変わりないのに、何故かとてもスローで、ミクロの情報を脳が処理しているのをマクロな視点から完璧に理解している。そんな感じでした。

次の瞬間に目に飛び込んできたのは、このバターナイフの先っちょにいたスマイリーな人(顔)でした。この笑いかけてくれている顔を見て、心の中が温かくなったのをすぐさま感じました。何だか神さまが笑いかけてくれているような。かわいい顔だと思いませんか?丁度バナナのかけらたちがこの様にバターナイフの先っちょについたのですよ。

誰かに見守られているような気がして、「あぁ、わたし何があっても大丈夫だ。」と思わせてもらいました。

No comments: