Friday, December 3, 2010

Thanksgiving on Lanai 感謝祭の日をラナイで

A breath-taking sunset from Manele Bay
マネレベイから見えた、息を呑むほどのサンセット
Last week, on Thanksgiving Day, I was invited to go to Lanai by my dance teacher, Sarala. I had taken a day trip there once before to surf at Manele Bay during a summer, but I had never camped there, so I thought that it would be fun to stay over night and spend time with my dance teacher and her family, so I joined the adventure :-)

先週の感謝祭(サンクスギビング)の祝日に、私の踊りの先生であるサララから、一緒にラナイ(マウイのお隣の島)に行かないかというお誘いを受けました。それまでに一度、ある夏に日帰りで、ラナイのマネレベイにサーフィンをしに行ったことはあったのですが、キャンプをしたことはありませんでした。ラナイで一泊二日過ごしてくるのも、サララ先生の家族と過ごすのも楽しいなぁと思い、そのお誘いにのりました。

The ferry we took
これが私たちの乗ったフェリー

A breezy ride to Lanai from Lahaina, Maui
マウイのラハナイからラナイへの、心地よいフェリーの旅
(45分から60分ほどで着きます)
Many triangles
沢山の三角形
Manele Harbor
ラナイのマネレハーバー

A beautiful view of Manele Bay from a hill
きれいなマネレベイを丘から見下ろした図
The ancient Hawaiian people also saw this view...
この景色を、昔に生きたハワイの人たちも見ていたのでしょうね・・・

A beautiful camp ground
きれいなキャンプグランド

The tent Sarala's daughter and I slept
サララの娘と私の寝たテント
We even saw dolphins while we were swimming!
They were so playful and stayed around us for awhile.
何と野生のイルカにも会えました。
朝泳いでいたら近くにやってきたのです。
とても遊び好きなようで、しばらく回遊していました。

My "younger sister" and me :-D
私の「小さな妹」と私

No comments: