Tuesday, December 20, 2011

Mid December 12月中旬


The famous Komoda Bakery is in Makawao, a walking distance from where I live. I like their sign, especially the "and" part. It makes me happy, going up like that.

私の住んでいるところから歩いていけるマカワオタウンにある、かの有名なコモダベーカリーのサイン。かわいいサイン。特に、「and」の部分が好き。右肩上がりなところが。何かハッピーになるよね。


One wall of my teacher, Sarala's studio. I like how the sun was making a spot light.
踊りの先生のサララ先生のダンススタジオで、夕陽が差し込んでスポットライト。


Another rainbow


The Holiday season is here in Makawao. The star is up there :)
マカワオもホリデーシーズンに染まりました。
毎年恒例の、このお星様が高い、高い木の上に飾られました。


All the stores are decorated with lights.
お店も電飾で飾られていました。


Rainy Makawao night
雨にぬれたマカワオの夜


My colleague gave me this Amaryllis.
同僚がこのアマリリスの球根をくれました。


We'll see if it would grow and bloom. It says "guaranteed."
さて、ちゃんと咲いてくれるかな。絶対咲きますって書いてあるし。


Sarala's daughter (7 years old) and I baked brownie together.
サララ先生の娘(7歳)とブラウニーを焼きました。


But I baked too long. The bottom got burned, so I scarped the top layer and made it into balls - "Brownie Balls."

でも悲しいことに、焼き過ぎました。下の部分は焦げてしまったので、上の方の部分を削ぎ取って丸めて「ブラウニーボール」にしました。


My friend Andrea is an amazing seamstress.
I had found a really cute dress at a second hand store in Japan, but it had a pretty big stain, and dry cleaning did not remove it, so I asked Andrea if she could make the same dress but with a different material, and she did!!! I'm excited to wear it. Check out her web: http://www.feistyattire.com/

友人のアンドレアは素晴らしいお針子さん!
日本のある古着屋さんで50年代風のかわいいワンピースを見つけたのですが、結構大きな染みがあって、クリーニング屋さんもどうすることも出来なくて、なのでアンドレアに持って行って、それと同じドレスを違う生地で作ってもらいました。イエイ!着るのが楽しみ!彼女のウエブサイトはこちら。http://www.feistyattire.com/


I ran into my friend, Anna at a local event. I hadn't seen her for a long time, so I was happy! This super cute baby is Anna's friend's. 

ある地元のイベントで長い間会っていなかった、友達のアナにばったり会いました。嬉しかった。このすっごくかわいい赤ちゃんはアナの友達の赤ちゃん。


After school entered the winter break, the first thing I did on the first day of winter break is to take my car down to the Honda Dealer to do a semi-annual check up (oil change and so on). My appointment was 7 am, so I left at 6:30 am. I was so sleepy. The reward was this beautiful view.

学校が冬休みに入って一番最初にしたことは、車をホンダのディーラー屋さんに半年に一度する点検に持っていったこと。オイルチェンジとか、タイヤのローテンションとかしてもらいます。予約が朝の7時だったので、家を6時半に出ました。眠かった・・・。でもご褒美はこのきれいな眺め。


I don't have my own Christmas tree, but I enjoyed seeing my friend's. This one has a train going around :)

自分のクリスマスツリーは用意しなかったけど、この友人の家のを見てエンジョイしました。これは汽車ぽっぽが周りを走るというもの。


誰かが作ってくれた折り紙で出来たサンタさん。かわいい。
Someone made this Santa Claus out of an origami paper. Cute.


His back is still cute.
後ろ姿もかわいい。

No comments: