Tuesday, March 9, 2010

A Day Trip to Honolulu in the Mid January 1月の半ばのホノルル日帰り旅行


In the mid January, Ty and I had a day trip to Honolulu as he had a tabla workshop and a "Musical Universe" workshop to teach. I just accompanied him. Ty wrote a bit about that on his diary.

一月の半ばのある週末には日帰りでタイと一緒にホノルルに行ってました。タイのタブラワークショップと「ミュージカル・ユニバース」のワークショップを、ホノルルのチャイナタウンの一角にあるスタジオで開催させてもらったので、それに付いて行ってました。その様子はタイの日記でも少し書かれています。


Ty looked happy as he was sharing what he love with people. It made me happy, too.

嬉しそうに自分の愛するものを人とシェアしているタイを見て私も嬉しく感じました。


For the first time, I stepped into the China Town. I walked around a bit when I had to move our rental car as it was approaching its expiration time.

初めてホノルルの中華街に行きました。タイが教えている間、駐車場に停めていた車が時間切れになるので新たな場所に動かしに行くついでに、少しぶらぶらと歩いてみました。


After the workshops, we met Mr. and Mrs. Matsumoto who happened to be in Honolulu at that time. We discussed about a retreat we are planning to host in Kyoto in September. We met at a nice macrobiotic restaurant called Hale.
 
ワークショップの後は、丁度その頃ホノルルにいたおぶぶ茶苑の松本さん夫婦と会いました。9月に京都で行われるリトリートについて打ち合わせをしました。Hale(www.halemacro.com)というマクロバイオティックのレストランでお会いしたので、ついでにおいしいご飯も食べました。

It is nice to accompany someone to peek into his world.

誰かに付き添っていくことで、その人の世界を少し覗ける(学ぶ)っていいですね。

No comments: