Sunday, September 19, 2010

Performance at Akaku TV Fundraiser アカクテレビ局のファンドレイザーでのパフォーマンス

Sunny and Me
I mainly have 3 dance teachers in my life.
  1. Suga Kunitomo - Izanai Yosakoi dance - she supported me during my tough high school years. I got through that time because of her; I danced every single day even when I did not go to school. 2
  2. Sarala Dandeker - Odissi (a classical Indian dance) - she is my guruji in many ways. Her grace and strength mesmerized my soul from the first time I saw her dance.
  3. Sunny Gorg - Hip-Hop/Funky Jazz - she is very good at giving me a permission to explore and bring out a part of me that is more courageous and confident.
I love all of them, and I am blessed to have them in my life. Thank you, thank you. Hey, all of their names start with S!!!
    Today, I am going to write about what we recently did with Sunny.
      I have been taking Sunny's class for the past eight years or so.
      After I came to Maui in 2001, I was looking for an opportunity to continue to dance. Then, I came across with this amazing dancer and an instructor named Sunny!  I still clearly remember the first class I took in Paia. After the class, as I called my mom and excitedly told her, "Mom, I found a teacher here!!! I can continue to learn!!"

      It is an honor for me whenever my teachers ask me to perform with them. 

      This time, Sunny asked me if I would be willing to dance at Akaku - a local TV station's fundraising event. I said, "Of course." It was filmed and broadcasted on Maui. It's fun to perform for a camera, but I always look through those lenses and see the people who would be watching the other end because they are the ones I want to connect through dancing.

      Another dancer friend, Maggie, Sunny, and I had only one time to rehearse together, but we did a fine work, and it was so much fun!!

      ------------------------- (Japanese) ------------------------------

      Phew... done (after the performance)
      無事に終わったわい。
      私の人生には主に3人の踊りの先生がいらっしゃいます。
      1.  國友須賀 - Izanai - 高校生のときの辛かった時期を、踊ることで乗り切れました。学校へ行かなかった日も、スガのスタジオには行って踊っていました。須賀先生のサポートには今も感謝してもしきれません。
      2. サララ・ダンデカー - オディッシィ(インドの伝統舞踊) - 彼女は色々な面で私のグルジ(恩師)です。彼女の踊る姿を一目見た瞬間から、オディッシの力強さと優雅さに私の魂は惚れこんでしまいました。
      3. サニー・ゴーグ - Hip-Hop/ファンキージャズ - 私の中に眠る勇気や自信を外の世界へと引き出す天才です。
      これらの先生たちを心から尊敬しています。私の人生の中にいてくださることを有難く思います。そして、みんなSで名前が始まってる!

      今日は最近、サニーとしたことについて書きます。

      サニーのクラスは過去8年ほど取っています。2001年にマウイに来てからも踊り続けたくて、クラスを探していました。たまたま見かけた広告が気になって、行ってみたのがサニーのクラスでした。とても素晴らしいダンサーであり、インストラクターである彼女に出会えたことがとても嬉しくて、初めてパイアという町で彼女のクラスを取った後、家に帰って日本にいた母に電話をし、「お母さん、こっちでも踊りの先生を見つけたよ!私踊りを学び続けられるよ!!」と興奮して話したのを覚えています。

      いつでも恩師たちに一緒にパフォーマンスをするよう、頼まれることは本当に光栄なことです。

      今回は、あるマウイの地元のAkakuというテレビ局のファンドレイザー(基金を集めるためのイベント)にて踊らないかと聞かれ、「もちろん!」と答えました。カメラに収録され、マウイだけで見られるアカク専用のチャンネルで流れたそうです。カメラの前で踊るのも楽しいですが、いつもそのレンズの向こう側で見てくれている人たちのことを考えます。その人たちと繋がることが、私の踊る意義ですから。

      もう一人のダンサーであるマギーと、サニーと私の三人で、リハーサルは一回しか出来なかったけど、無事に踊り終えてきました。とっても楽しかったです。

      No comments: