Saturday, November 27, 2010

Rhythmic Revolution 11/13/2010 リズミック・レボリューション

All the performers (and babies)
出演者の皆さま(と赤ちゃん)
I enjoyed the performance, "Rhythmic Revolution" at MACC on November 13th. Sarala, Malati, and I performed Mohana Pallavi after Sarala did a short solo piece.

It was an honor to share the dance stage with renowned performers such as Chloe Arnold, performer, choreographer and former artistic director for Debbie Allen Productions. The show featured performers including Emmy Award-winner Jason Samuels Smith, Broadway and film star Mark Mendonca, Japan's graceful and percussive Yukiko Misumi. And from Maui, we had an elegant Odissi dancer, Sarala Dandeker, a passionate flamenco dancers, Vanessa Carrito and Indio Kualii, and Sunny Gorg brought a fun Afro Caribbean dance piece with her dancers.

I learned a lot by watching their performance from the side of the stage. I thank how fortunate I am to be given such opportunity!

------------------------- Japanese ----------------------

11月13日にMACCで行われた、「リズミック・レボリューション」のパフォーマンス、楽しんできました。サララ先生の短いソロの後、サララ先生とマラティと私で「モハナ・パラビィ」というピースを踊ってきました。

卓越したパフォーマーの皆さんと、ステージをシェアでき光栄でした。振り付け師であり、有名なタップダンサーであるChloe Arnoldを始めとし、エミーアワードを受賞したJason Samuels Smithや、ブロードウェイや映画などでも有名なMark Mendonca、そして日本を代表するタップダンサーであるYukiko Misumiさんという大物たちとの共演でした。そしてマウイからは、私の先生であり優雅なオディッシィダンサーSarala Dandeker、情熱的なフラメンコダンサーVanessa Carritoと彼女の旦那さまでもあり、素晴らしいミュージシャンでもあるIndio Kualii、そして楽しいアフロカリビアンなダンスを披露してくれたSunny Gorgとその生徒さんたち。

皆さんの踊りを舞台脇から見て、たくさんのことを学びました。このような機会を与えていただき、誠にありがたいことです。

Akari, Sarala, and Malati in the green room.
楽屋で用意をしている私、サララ、マラティ
4 monkeys
(Before getting dressed,; I noticed I had 4 monkeys on me.
Can you tell the fourth one?
The answer - me !!
For some reason, I was feeling Paul Frank that day.)

4匹のお猿さんたち
(衣装に着替える前に、4匹のお猿さんたちがいることに
気づきました。4匹目、分かります?
答えは  私でーす。
なぜかポール・フランクだった気分の日。)

This time, I didn't forget to paint the nails.
But it was a lot of work as I don't paint them at all (in my everyday life).
As soon as I painted them, I could not wait to take them off.
I feel like my nails cannot breath when they're painted.

今回は忘れずにちゃんと爪も塗りましたよ。
でもマニキュアを普段全く塗らない私は、塗るのに一苦労でした。
そして塗ったとたんに、もうとってしまいたくてうずうず。
爪が息をできてないような気がしてイヤなのです。

No comments: