Wednesday, November 3, 2010

Odissi on My Birthday 誕生日のオディッシィ

Photo by Sarala
Ty also came to see us dance.
タイも観に来てくれました


On 10/27, I welcomed my 28th birthday.

Thank you very much for your warm wishes.

I deeply appreciated and felt joyous to be alive being loved by each one of you.

This year, rain sang a beautiful song for me on my birthday, so I did not go up to the top of Haleakala like I always do.

Yet, I did a very special thing on the night of my birthday which was as sacred and special as going up to Haleakala.

I danced Odissi. I did with Sarala and Malati.

I was thankful for starting a new year with an Odissi dance, and I felt that my new year will be a big Odissi year for me.

-------------------------Japanese--------------------

10月27日に無事28回目の誕生日を迎えました。

沢山の、温かいメッセージをありがとうございました。

皆さんに愛されて、今ここにいることを、心からありがたく、うれしく思いました。

今年の誕生日は、雨がしとしと、どしゃどしゃときれいに降ってくれたので、毎年恒例のハレアカラには行きませんでした。

その代わりに、ハレアカラに行って誕生日のセレモニーをするくらいとても特別なことがありました。

オディッシィダンスを誕生日の夜に踊る機会に恵まれました。
サララ先生とマラティと三人で踊ってきました。

新しい一年がオディッシィを踊ることで幕開けし、とてもオディシィダンスな一年になるような気がしました。

Sarala took this picture of us, saying that
a photo like this is memorable. Indeed it is :-)
サララがわざとこの写真を撮りました。
こういう写真は思い出に残るからって。
本当に残ります。

No comments: