Saturday, October 8, 2011

The First Week of October 10月の第一週

One morning, I was presented with these generous gifts left in front of my door - a car and a motorbike. How lucky!!!

ある朝玄関の前に、車とバイクのプレゼントが・・・ 何てありがたいんでしょう!

It's actually my landlord's almost-2-year-old son's :) If you see me driving around with these vehicles in town, please honk at me ;)

本当は二階に住むサララ先生のもう少しで2歳になる男の子のもの。なぜ私の玄関の前にきちんと置かれていたのかは謎だけど。これで町中を颯爽と走っていたら、声かけてね。


The first week of October was fall break. (In Hawaii, public schools have a shorter summer break than other mainland schools but has a fall break. There are pros and cons.) I have been running since the school started on August 1st, but I could finally catch a breath. On the first day of fall break, I went to the beach for the first time in two months! Yes, that can happen. Living on Maui does not mean that you get to go to beach all the time. I went there with Sarala and her two kids. It was fun to swim with them!

10月の第一周目は秋休みでした。(ハワイの学校は他の州の学校より夏休みが短いですが、秋休みがあります。それについては賛否両論ですが。)8月1日から学校が始まって以来、走り続けてきた二ヶ月でしたが、ここで少し息をつけることができました。秋休みの第一日目には、二ヶ月振りにビーチに行きましたよ!そうなんです。マウイに住んでいながら、なかなかビーチに行く時間が取れないこともあります。サララ先生と、彼女の娘と息子と一緒に行ってきました。子供達と海に入るのって楽しいですね。


And I surfed, too! The waves were small, but they were fun waves. I felt so great!!!!!

そしてサーフィンまでしちゃった!小さかったけど、楽しい波でした。すっごく気持ちがよかった!!!

One of my favorite fruits in Hawaii - Lilikoi (Passion Fruit)
ハワイでの大好きな果物の一つ リリコイ(パッションフルーツ)
The inside looks like this.
中はこんな感じ。
I was washing dishes one morning, and I liked this composition.
The black shadow of water running against the blue kitchen counter.
ある朝、お皿を洗っていて、この眺めに見惚れました。
水の流れる陰が、青い台所の流しに映えてきれいだなと思ったので。
Leaf bug.
葉っぱのような虫さん
I visited the farm where Shaun is staying now, and I experienced milking a goat for the first time.
It was a touching experience, feeling the warmth of animals and blessings of life force given to us.
シャーンの働いている農家に立ち寄った際に、ヤギさんの乳搾りを初体験しました。
ヤギのお乳の温かさが心に残る体験でした。私たち人間に与えてくれるエネルギーに感謝。
Shaun and goats friends
シャーンとヤギさんたち
A beautiful vegetable garden
美しい作物たち
The beautiful sunset
美しい夕焼け

No comments: