Sunday, October 23, 2011

Sheetal Gandhi's Bahu-Beti-Biwi シータル・ガンディーのパフォーマンス


This past Thursday, my dance teacher, Sarala, her mom who was visiting from the mainland, and I went to see Sheetal Gandhi's performance called "Bahu-Beti-Biwi" at Maui Arts & Cultural Center. 

Her unique background and creativity were brilliantly sparkling, and I enjoyed the evening very much. It was her solo show on the big castle theater stage, but she completely and confidently filled the space with her existence.

Since Sarala knew Sheetal, we briefly visited her after the performance, and I was surprised how petite she was off the stage. I know many people say that to me, too, and I am aware that people look larger on the stage, but in her case, it was significant difference :)

It was inspiring to see another female dancer working hard to give birth to new creations and sharing them with the world.



木曜日に、サララ先生と、アメリカ本土から遊びに来ていたサララ先生のお母さんと三人でマウイアーツカルチャーセンターに、シータル・ガンディーさんのパフォーマンスを観に行ってきました。

彼女のユニークなバックグランドと創造性が見事に発揮されていました。とても見応えのあるものでした。 彼女が全てソロでパフォームしていたのですが、あの大きなキャッスルシアターのステージに呑まれることなく、空間を彼女のエネルギーで満たしていました。

 サララ先生が彼女の知り合いだったので、パフォーマンスの後に楽屋に顔を出しに行ってきました。そして彼女が実際はとても小さな方であることにびっくりしました。「舞台で見るより小さいね〜」とは私もよく言われますし、みんな舞台の上では実際より大きく見えることは承知の上でしたが、彼女の場合はその差がすごくてびっくりしました。

また一人、女性のパフォーマーが新しい作品づくりに精を出し、それを世界とシェアしていることに元気をもらいました。

No comments: